تخته الوار چوب بریوزا

فروش عمده تخته الوار و گرده بینه بریوزا

تولید الوار چوب

الوار قطعات بریده شده چوب است که کارخانجات چوب بری با بریدن کنده درختان در قطعه مستطیلی با طول، عرض و ضخامت مشخص آن را تولید می کنند. همچنین در ایالات متحده و کانادا به آن Lumber می گویند. الوارها برای اهداف ساخت و ساز استفاده می‌شوند اما کاربردهای بسیار دیگری نیز دارند. الوار هزاران سال است که برای ساختن آتش، خانه، ابزار، اسلحه و مبلمان مورد استفاده قرار گرفته است و با توجه به اهمیت آن، تقاضای الوار همچنان رو به رشد است. شرکت تولید فیبر ایران  در راستای تامین نیاز کشور و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن جنگل ها و اکوسیستم کشور، اقدام به واردات چوب به صورت گرده بینه از کشور روسیه  کرده است. این مجموعه با استفاده از دستگاه های پیشرفته خود واقع در کارخانه بندرانزلی گرده بینه های درختان مختلف را به الوارهایی با کیفیت بالا تبدیل میکند.

مشخصات محصول

ویژگی انواع الوارهای تولیدی

  • الوار چوب کاج

چوب کاج(ساسنا، یولکا)، یک چوب مقاوم در برابر ضربه بوده و انتخاب رایج در بین نجاران برای ساخت مبلمان است. این چوب فوق العاده قوی و سفت است به همین دلیل می‌تواند در برابر فشار زیاد مقاومت کند. چوب کاج دارای بافتی روشن و سایه‌های سفید یا زرد خامه‌ای می‌باشد. در مقایسه با چوب‌های سخت، چوب کاج مقرون به صرفه است و نیاز به نگهداری کمتری دارد، به همین دلیل بدون هیچ مشکلی خریداری و فروخته می‌شود. بسیاری از الوارهای چوبی به مرور زمان کوچک و متورم می‌شوند، اما در مورد الوار چوب کاج اینگونه نیست، این نوع چوب در برابر تغییر شرایط هوایی حتی در شرایط مرطوب یا شدید، مقاوم است.

  • الوار چوب نراد

این نوع الوار بسیار مورد توجه سازندگان خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری و مسکونی قرار می‌گیرد. به دلیل استحکام و سفتی آن، از الوار چوب نراد برای ساخت سازه‌های پیچیده مانند پل‌ها استفاده می‌شود. چوب نراد بومی شمال غرب کشور روسیه است. با این حال، امروزه در مناطق مختلف جهان پرورش می‌یابد.

  • الوار چوب صنوبر

این چوب به رنگ خامه‌ای روشن تا قهوه‌ای مایل به زرد بوده و دارای رگه‌هایی روشن از رنگ سبز و خاکستری است. صنوبر دارای دانه‌های مستقیم با بافت های براق است. چوب صنوبر مانند بسیاری دیگر از انواع چوب‌های سخت، با قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور، تمایل دارد رنگ خود را با گذشت زمان تغییر دهد، در حالی که این تغییر ظاهر چشمگیر نیست. از چوب صنوبر به دلیل تراکم پایین و سطح صاف، برای ساخت پالت، جعبه و مبل راحتی استفاده می‌شود.

  • الوار چوب بریوزا

در بازار ایران از سه لغت برای این چوب استفاده می شود که عبارتند از: چوب بریوزا ، چوب غان و چوب توس ،هم چنین در زبان روسی نیز  به این چوب بریوزا (Bereza) گفته میشود. درخت بریوزا یکی از نمادهای کشور روسیه است. چوب بریوزا به دلیل بافت نرم و استحکام متوسطی که دارد به راحتی پردازش می شود و حالت می گیرد. جنس چوب و تراکم دانه ها در بریوزا موجب شده تا بسیاری از اساتید و صنایع و هنرمندانی که مشاغلی مرتبط با چوب دارند، به این نوع چوب علاقمند شوند. شرکت فیبر ایران این محصول را به شکل هایی ازجمله گرد بینه چوب بریوزا، کاتین بریوزا، الوار و … وارد کشور می کند و به مشتریان خود در استان های دیگر ارسال می کند.

تلفن تماس:
امجدیان
02188912269
02188912254
09188888861
09183373723

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *