اپلیکیشن کانون سهامداران

بسمه تعالی

اپلیکیشن کانون سهام داران

( بازار بورس و اوراق بهادار ایران)

 

کاربران ارجمند اپلیکیشن نینوایان ؛

مباحث مالی و ارتزاق خود را جدی بگیرید.  امروز شاهدِ اساتیدی هستم که متأسفانه از درآمد مکفی جهت امرار معاش خود برخوردار نیستند. دیدن این صحنه فارغ از هر علتی، برای ما ثقیل و موجب غمِ درونی است. تصور بفرمایید فلان استادِ مسلم موسیقی که فقط آوردنِ نامش، حالِ ما را خوب می کند با مشکلات ابتدایی مالی درگیر است .( انشالله درست می شود )

از این رو بر آن شدم که بازارِ بورس را به دوستان و استادان پیشنهاد دهم.( اما نه بدون تخصص و مشاور )

بازار سرمایه مکانی مبتنی بر قانون و علم است که از همه لحاظ به دوستان پیش نهاد می کنم با مطالعه و از طریق شرکتهای مشاوره سرمایه گذاری و کارگزاری های بورس اقدام به خرید سهام شرکتهای ایرانی بکنند حتی هزار تومان.(مثل باز کردن حساب بانکی است سخت نیست و کسی به میزان مبلغ شما کاری ندارد).

شما به سادگی به اندازه هزارتومن سهام یک کارخانه را میخرید، اما همین حرکت ساده باعث ایجاد اشتغال در آن کارخانه شده و آن کارخانه سود کرده و ارزش سهام شما رشد می کند . اما “آن کارخانه سود می کند” یعنی چه؟

یعنی به واسطه پولِ شما کارش رونق گرفته است . یعنی مثلاً برادر من که راننده ماشین سنگین است دیگر بیکار نیست و باید برای آن کارخانه بار ببرد. یعنی خواهر من که حسابداری خوانده استخدام آن شرکت می شود. یعنی آن کارخانه به منِ مهندس نیاز دارد به منِ حقوقدان نیاز دارد که برای قراردادهایش مشاوره بدهم  و این زنجیره، حالِ مالی همه ما را خوب می کند.

و شما هنرمندان خوب می دانید، وقتی که حالِ یک هنرمند از لحاظ مالی خوب می‌شود چه‌ها که خلق نمی کند.

استاد کسایی فرمود من یک تاجر زاده ام که چنین می نوازم . داشتن پولِ زیاد، شرطِ لازم برای هنرمند شدن نیست و قطعاً هرکس که پولدار است هنرمند نمی‌شود .(اینها را می گویم چون دوست ندارم یک هنرمندِ بی پول ببینم)

بر این مبنا، به اندازه فهمِ خویش از این جهانِ هستی، به همه هنرمندان پیشنهاد می کنم بازار سرمایه را از دست ندهید. اگر حالِ هنرمندان یک جامعه خوب باشد آن جامعه به سرعت به یک جامعه متعالی تبدیل خواهد شد.

هدفِ غایی” اپلیکیشن کانون سهام داران ” آشنا کردن مردم عزیز کشورمان با بازار سرمایه است .

لطفاً و حتماً بورس را زیاد مطالعه بفرمایید تا انشالله یک روز در کشور هیچ هنرمندِ والامقامی از فقر رنج نبرد .

اگر یکی از هنرمندان بزرگ و عزیز ما امروز در فقر باشد، تقصیر سرمایه دار و تاجر است که وی را از لحاظ مالی حمایت کند چرا که او یک هنرمند است و انتظارِ تجارت از وی نیست.

سفره‌هایمان را پهن‌تر کنیم تا همه بر سر سفره بنشینند و یادمان باشد که خدا مالک همه ی اموال است.

حامد امجدیان، 15/08/1398، تهران، محله شیخ هادی،

 


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *